2011-10-01

2011.09.10 - 2011.09.17 skrendame į KOS salą

Septynių dienų trukmės kelionė į Kos salą Graikijoje su žmona ir vaikučiais (3m. ir 5m.)
Į Kos salą skridome lėktuvu iš Kauno oro uosto "Ryanair" skrydžių kompanijos lėktuvu. Bilietus pirkome 4 mėn. prieš skrydį.
Apsistojome "Mitsis Family Village" viešbutyje. Viešbutį rezervavome "booking.com" sistemoje 2mėn. prieš skrydį.
Kelionės tikslas - drybsoti po skėčiu prie jūros ar baseino, siurbti alų, apie nieką negalvoti, stebėti kaip džiaugiasi vaikai, vieną dieną išsinuomoti automobilį ir apvažiuoti aplink salą.
Dar prieš kelionę juokavau, jog ši sala man jau atsibodo, nors nesu joje buvęs. Tokia ji patapo populiari. Girdėjau ir skaičiau galybes pasakojimų apie šią salą.

Sala "google" žemėlapyje :

View Larger Map

Kėlėmės anksti - lėktuvas kilo 7:35 ryte.
Kauno oro uoste

Automobilį palikome Kauno oro uosto saugomoje aikštelėje. Už aikštelę sumokėjome internetinėje "ADC parking" sistemoje - šiek tiek pigiau ir labai patogu - kamera automatiškai fiksuoja automobilio numerį ir varteliai atsidaro patys. Para kainuoja 10 Lt., tačiau sumokėjome 80,- Lt., kadangi skrydis pirmyn - ryte, atgal - popiet. Tačiau, manau, vertėjo, kadangi taksi paslaugos į vieną pusę kainuoja 30-40 Lt, o ir patogiau nuvažiuoti nuosavu automobiliu.
Žmonių daug - beveik pilnas lėktuvas. Mane pamažu ima erzinti "Ryanair" "koncepcija" "kas greitesnis - tas gudresnis". Vietos bilietuose nesužymėtos, žmonės braunasi alkūnėmis, iki lėktuvo bėga kiek įkabindami. Vaikai, senukai ir lėtai einantys yra silpnoji minios dalis, todėl vietas pirmieji renkasi "Spartakai". Neesu tokių kovų mėgėjas. Galima įsigyti "priority boarding" - neva pirmenybinį įlaipinimą. Tačiau, bent Kauno oro uoste, jau daug kartų teko stebėti kaip šią papildomą paslaugą įsigiję klientai yra paprasčiausiai sustatomi eilės priekyje. Vėliau vartai atsidaro, kariai nuožmiai pasileidžia į kovą, ūsuoti dėdės tyliai slepia "priority boarding" korteles kelnių kišenėse ir tipena paskui minią..

Lėktuvą atakuoja dideli ir maži kariai.
Kauno oro uoste

Kylame. Viršuje saulė. Rudens kaip nebūta. Apačioje keisti debesų patalai.
Debesų patalai

Skrydis trunka apie 3 valandas. Debesys išsisklaido, apačioje "plaukioja" aibės mažų ir didelių salų. Pamažu leidžiamės.
Leidžiamės

Apačioje mus pasitinka karštis - ne mažiau 30 laipsnių. Slepiame megztukus į kuprinę. Visos viešnagės metu spigina saulė, temperatūra svyruoja +30 -- +34 laipsnių ribose. Gaudome taksi. Iki viešbučio apie 15km. kelio, kainuoja 23,- eurus. Automobilį vairuoja temperamentingas graikas, todėl atvykstame labai greitai.
Mūsų viešbutukas randasi dideliame viešbučių komplekse.

View Larger Map

Iš išorės viešbutukas atrodo kuklus, nespindintis 4 žvaigždučių prabanga.
Viešbučio registratūra

Tačiau viduje labai jaukus. Prie registratūros veikia nemokamas belaidis interneto ryšys. Atvykome per anksti - būsimasis mūsų kambarys dar vis valomas. Aplink lūkuriuoja ir daugiau žmonių.

Galų-gale gauname raktą nuo apartamentų.
Raktas nuo apartamentų

Paslaugus "nešikas" mus palydi, nuneša lagaminus. Parodo kambarį, balkoną, tualetą, televizoriaus pultelį, kondicionierių ir kukliai kosėdamas stovi kamputyje, kol gauna savo eurą. Ačiū jam - tikrai patys nebūtume visko suradę. Apartamentai ar "viešbučio numeris" (nežinau kaip tiksliau pavadinti) gan jaukūs. Šalia įėjimo - maža virtuvėlė-baras.
Apartamentai

Viduje vienas didelis kambarys, vienas mažas vaikams, vonia kartu su tualetu.

Visur kukli "prabanga". Čia didysis kambarys.

Vonia švari.
Apartamentai

Visi kambariai tvarkomi ir rankšluosčiai keičiami kasdien. Vaikų kambarys mažas. Į jį staiga supuola abu pabiručiai ir ten negailestingai paskerdžia savo lagaminą. Visur kojinės, triusikai, kažkokie guminiai plaukmenys, lėlės ir mašinėlės. Kambario fotografuoti nesiryžau. Balkonas erdvus ir jaukus.

Vidinis kiemelis visokeriopai šiltas.

Apartamentai randasi šalia registratūros vaizdingo kalno papėdėje.
Apartamentai

Įsikuriame, einame pietauti. Restoranas nėra labai didelis, tačiau jaukus. Maisto pasirinkimas nemažas, padavėjai labai paslaugūs.
Restoranas viešbutyje

Vėliau porcijų dydis kasdien auga. Ech, atostogos..
Maistas

Vaikai džiaugiasi ledais - bet kada galima pačiam kaušeliu "susikomplektuoti" norimą kiekį ir įvairovę.
Vėliau jūra, alus, baseinas, vakarienė, pasivaikščiojimas, saldus miegas.
Jūra ir mėnulis naktyje

Dienas leidžiame nerūpestingai. Režimas labai paprastas : ryte keliamės, pusryčiaujame, einame prie jūros arba prie baseino drybsoti, pietaujame, popiet pamiegame, vėl slenkame prie jūros ar baseino, vakarieniaujame, mėgaujamės alučiu ar vynu šilto vakaro glėbyje, griūname miegoti.
Sargyba

Iki jūros reikia pėdinti apie 100 metrų. Pirmyn smagu - nuokalnė, atgal vargas. Tačiau ir čia turistų pilvais pasirūpinta - kalorijų per daug neprarasite. Iki jūros ir atgal veža mažas automobiliukas.
Automobiliukas

Vairuotojas labai myli savo darbą, linksmas ir dažnai dainuoja. Na bent jau meistriškai apsimeta linksmu.
Automobiliuko vairuotojas

Jei nepatinka automobiliukas - kiek toliau yra liftas.
Liftas

Paplūdimys nėra idealus, gultai ne nauji, tačiau viskas tvarkinga, laisvų gultų netrūksta.
Papludimys

Jūros dugnas ir paplūdimys, spėju, turėtų būti akmenuoti, tačiau visoje teritorijoje ir keli metrai į jūrą pripilta žvyro.
Žvyras

Pradžioje erzino ilgoka eilutė paplūdimio bare.
Eilė paplūdimio bare

Tačiau vėliau prisitaikiau - tiesiog reikia pataikyti į taktą ir alaus galima gauti ilgai negaištant. Jūra švari, skaidri ir visaip kitaip nuostabi.
Jūra

Visi mėgaujasi.
Paplūdimys ir baseinas

Laiką leisti smagu ne tik prie jūros. Visgi yra viena galimybė išgarinti pora kalorijų - "vandens čiuožynės". Gal ir kvailai pavadinau, tačiau kitaip nesugalvojau.
Vandens čiuožynės

Norint nučiuožti - tenka palaipioti laipteliais. Yra ir maža - vaikams skirta čiuožynė. Šalia, be abejo, įsikūręs baras, kuriame besišypsantis padavėjas visada pasiūlys alaus ar kitų gėrimų. Įsidrąsinęs ėmiau čiuožti viršuje smarkiai atsispirdamas. Pasirodo čiuožyne reikia naudotis atsargiai - paskutinis posūkis truputį per staigus, todėl apačioje plojausi į čiuožynės sienelę ir tėškiausi į vandenį kaip bulvių maišas. Traumų išvengiau, tik kelias valandas maudė alkūnę.
Panirimas

Pagrindiniame viešbučio baseine jūros vanduo.
Pagrindinis viešbučio baseinas

Žmonių nėra daug.

Tolėliau matosi jūra.

Šalia yra vaikiškas baseinas, kuriame vanduo gėlas. Čia vaikai pavirsta žuvimis ir vėliau labai sunku juos iš ten iškrapštyti.
Baseinas vaikams

Vaikučiai dažnai "užstringa" ir žaidimų aikštelėje, padovanodami tėveliams kelias milisekundes ramybės.
Žaidimų aikštelė vaikams

Baseinas vakare taip pat gražus.
Baseinas vakare

Smagu vakare ragauti alutį grožintis akiai mielu vaizdu. Smagu ragauti ir apartamentų balkone.
Čiupkite bokaliuką !

Ragauti žiūrint į dangų.
Dangus

Nepamiršome ir krepšinio rungtynių. Už kelis nupirktus alaus bokaliukus šalia viešbučio esančiame bare darbuotojai įjungė krepšinio transliaciją. Pradžioje striginėjo vaizdas, tačiau vėliau baro darbuotojai vaizdo transliaciją paleido iš kažkokios arabų televizijos, garsą lietuviškai - internetu. Taip stebėjome praktiškai visas rungtynes.
Krepšinio transliacija

Vėliau pergales švęsdavome ir pralaimėjimo kartėlį skandindavome viešbučio bare. Pačią pirmą dieną susipažinome su kita lietuvių šeima. Vėliau laiką leisdavome dažniausiai kartu. Pasisekė - puiki kompanija, linksmi ir įdomūs pašnekovai, gerai išauklėti vaikai. Kartu ir vakarodavome. Ačiū jiems.
Švenčiame "Lietuva - Vokietija" pergalę

Kuomet nebūdavo rungtynių - stebėdavome vadinamuosius "komedijų šou".
"Komedijų šou"

Vieną dieną nusprendėme apžiūrėti artimiausią miestelį - Kardamena. Į miestelį nemokamai veža viešbučio autobusas. Vietas autobuse reikia užsisakyti prieš dieną. Miestelis garsėja kaip vieta, mėgstantiems naktinį gyvenimą. Miestukas nedidelis, gatvelės siauros. Vienoje iš gatvelių klesti prekyba.
Kardamena miestelis

Gatvelėje šalia jūros karaliauja dešimtys barų.
Jaukus baras Kardamenoje

Visi barai jaukūs, tik tušti kol-kas. Vakare bus triukšmingiau. Yra ir "rimtesnių" užeigų.
Naktinis klubas

Saulė pamažu leidžiasi.
Kardamena miestelis

Vakaro spalvos nudažo mūsų viešbučių kompleksą, kuris puikiai matosi iš miestelio.
Viešbučių kompleksas vakarėjant

Saulė nebe tokia kaitri, kepurės tampa nebereikalingos. Jas galima palikti kaip ir batus - prie durų.
Kepurė

"iPhone" eroje taksofonai tyliai miršta kęsdami patyčias.
Taksofonas

Visumoje - tai turistinis-kurortinis miestelis.
Kardamena miestelis

Su savo vietiniais gyventojais, be abejo.
Vietinis gyventojas

Miestelyje daug automobilių nuomos punktų. Visuose punktuose kainos labai panašios. Mažos klasės automobilis ("Fiat Panda") kainuoja apie 40 eurų parai, vos didesni - 50-60 eurų. Septynvietis "Fiat Doblo" - 80 eurų. Užsukame į "Katerina rent a car" nuomos punktą. Nusižiūrime "Pandą" ir sutariame susisiekti. Čia buvo mūsų klaida - reikėjo nuomos sutartį pasirašyti iškarto, kadangi vėliau pigiausių automobilių nebeliko. Automobilio nuomos procesas labai patogus - nuomos punkto darbuotojas sutartos dienos ryte atvairuoja automobilį iki viešbučio. Čia pat pasirašoma standartinė nuomos sutartis (jei jos nepasirašėte anksčiau) ir atiduodami rakteliai. Vakare raktelius galima palikti tiesiog savo viešbučio registratūroje. Automobiliai nauji, draudimas pilnas - vairuoti galima be streso.
Grožimės besileidžiančia saule.
Leidžiasi saulė

Prisėdame "pailsėti"
Bariukas Kardamenoje

Grįžtame į viešbutį.
Atostogų savaitė įpusėjo. Sekančią dieną praleidžiame ramiai - "jūra-maistas-alus-miegas". Vakare skambiname į automobilių nuomos punktą. Taip, taip - liko tik brangesni automobiliai. Labai didelės tragedijos nėra - užsisakome "Opel Corsa" už 50 eurų.
Kitos dienos ryte jau eidami pusryčiauti randame automobilį šalia viešbučio.
Opel Corsa

Opeliukas truputėlį pokštelėtas, tačiau apynaujis.

Po pusryčių viešbučio foje mūsų jau laukia nuomos punkto darbuotoja. Čiumpame raktelius ir pirmyn. Automobilyje randame žemėlapį su pažymėtomis lankytinomis vietomis.
Kos salos lankytinos vietos

Pirmiausia važiuojame link salos sostinės - Kos miesto. Vos pradėjus važiuoti "išlenda" visi mažo automobilio minusai. Silpnas variklis, automatinė pavarų dėžė, žema klasė. Automobilis praktiškai naujas - rida tik apie 5000 km., pagamintas šiemet, tačiau važiuoklė barška, pavarų dėžė persijunginėja labai keistai-grubiai. Ko gero, turistai automobilio negaili.. Na, vieną dieną pakentėti galima.
Vidinė salos dalis nėra labai ypatinga.
Kos sala

Pakeliui į Kos miestą norėjome užsukti į Zia kaimelį kalnuose. Mano turimas GPS imtuvas rodė tik du šios salos didžiausius miestus, jokių nuorodų nebuvo, kaimelio neradome. Šiaip ir nesistengėme labai ieškoti, kadangi žyma "lots of shops" man nepatiko. Sala maža - ne už ilgo mes jau Kos mieste. Parkuojamės, žygiuojam. Žemėlapyje apytiksliai pažymėjau mūsų maršrutą pėsčiomis. Užtrukome apie 3 valandas.
Maršrutas pėsčiomis Kos mieste

Pirmasis objektas - Odeonas. Čia kadaise vyko įvairūs renginiai, gladiatorių kovos. Dabartiniai žvangantys ginklai - tai turistų kameros ir fotoaparatai.
Roman Odeum

Į rūsius įleidžiama nemokamai.

Apeiname Odeoną ratu.

Lipame į viršų.
Roman Odeum

Už tvoros pastatai neatrodo labai didingai.
Už Roman Odem tvoros

Kitoje gatvės pusėje taip pat griuvėsiai - "vakarinė archeologinių kasinėjimų vieta". Įėjimą saugo katinas.
Griuvėsių sargas

Tai nemaža griuvėsių teritorija, su kuria ribojasi vilos.
West archaeological area

Gražu, jaučiasi laiko galia.

Akmuo lyg sustingęs šokyje.

Griuvėsių daug, Kos miestas turtingas savo istorija.
Roman House

Medžiai neaprėpiami.
Medis

Paplūdimiai pačiame mieste nėra gražūs.
Paplūdimys Kos mieste

Nustebino gan nebloga idėja - senovinės pirtys iki tam tikros valandos atviros turistams apžiūrai, vėliau jos veikia.
Pirtis

Ko gero lyja retai, nes pirčių lubos kiauros.
Pirties lubos

Veikiančios merijos kiemelyje įsikūrė motorolerių kapinės.

Motorolerių kapinės

Netoli Kos pilies - Hipokrato medis. Medis neatrodo sveikas. Hipokratas juo nepasirūpino.
Hipokrato medis

Medis paremtas metalinėmis konstrukcijomis, tačiau vis dar žaliuoja. Šalia prekeiviai aktyviai siūlo pirkti jo džiovintus lapus.

Pėdiname į Kos pilį. Įėjimas kainuoja 3 eurus, vaikams nemokamai. Kasininkas bando apskaičiuoti, negražindamas 10 eurų. Taip, juk kaip tik šiuo metu Graikija išgyvena finansinius sunkumus. Šįkart kasininko nepasigailiu, išsireikalauju likusią grąžos dalį. Manau, jog ir taip susirenka nemažą sumelę "neaudituoto pelno" iš išsižiojusių turistų.
Kos pilis

Pilyje ... irgi griuvėsiai. Na taip - pamatyti reikia, juk pilis.. Bet čia tik griuvėsiai, kuriuos matėme jau keliose vietose.

Kažkada čia gyvenimas "virė".

Dabar viskas pamažu "tirpsta".
Kos pilyje

Aplink pilį esančiose parduotuvėlėse gausu suvenyrų. Vieni iš jų provokuojantys. Taip, ūgis tuomet nebuvo svarbus.
Suvenyrai

Išmaišome visą miestą, prisiperkame suvenyrų, pėdiname link automobilio. Viešbutis "Mitsis Family Village" turi savo "brolį" Kos mieste - "Mitsis Ramira beatch hotel". Kas nuostabiausia - šiame viešbutyje galioja mūsų "viskas įskaičiuota" apyrankės. Važiuojame į viešbutį papietauti.
Mitsis Ramira beatch hotel

Toliau judame link "Hot thermes" arba "Hot springs". Tai karšti šaltiniai prisotinti mineralinių medžiagų. Žmonės čia atvažiuoja gydytis įvairių negalavimu. Visur tvyro labai nemalonus "supuvusių kiaušinių" kvapas. Tai dėl šaltinio sudėtyje esančio sieros vandenilio. Bevažiuojant kelias staiga tiesiog baigiasi. Jokių nuorodų nėra, tačiau tampa aišku, jog šis kelias nutiestas vien dėl mineralinių srovių. Galų-gale pastebėjome iškabą.
"Hot thermes" arba "Hot springs" iškaba

Iškaba ne kabo, o tiesiog numesta. Tuomet gal būtų teisingiau vadinti ne "iškaba", o "išmata" ?
Aplinka lyg vulkano papėdėje.
Šalia "Hot thermes" arba "Hot springs"

Pakeliui truputis komercijos.

Pėdiname tolyn.

Kalno papėdėje pamatome iš akmenų suformuotą maža "lagūną", kurioje turškiasi daug žmonių.
"Hot thermes" arba "Hot springs"

Vieni pramogauja, kiti, ko gero, gydosi.

Keista ir įdomi vieta.

Nežiūrint nemalonaus kvapo ir didelio karščio, nepakartojamas jausmas lindėti karštame vandenyje, kurį reguliariai vis praskiedžia jūros bangos. Mirkstu užsimerkęs apie 15-20 min. Staiga pašoku iš vandens, iš kišenės paskubomis išsitraukiu... automobilio pultelį. Koks pusgalvis sumanė kišenes drabužiuose, kurie skirti maudytis? Iki automobilio žingsniuoju su nedideliu nerimu, tačiau pultelis veikia ! Ir puikiai veikia visą likusią dienos dalį. Na, tik klausimas kiek laiko dar veiks - vanduo visgi sūrus, o dar tie mineralai..
Toliau važiuojame atgal - pro Kos miestą link Tigaki ir Marmari miestelių. Visi sutartinai kalbėjo, jog ten jau tikrai labai gražūs paplūdimiai.
Na, taip - paplūdimyje smulkus smėliukas, akmenukų nėra, tačiau didelio įspūdžio man nepaliko. Palangoje taip pat gražus smėliukas. Tigaki paplūdimys - tai siaura smėliuko juosta tarp jūros ir kelio. Pastatome automobilį, išsimaudome.
Tigaki paplūdimys

Smėliukas nėra labai švarus.

Paplūdimyje ir jūroje daug įvairių žolių bei kitų organinių šiukšlių.

Vanduo šiltas, jūra negili. Norint paplaukioti - bristi reikia tolokai.
Važiuojame toliau. Į Marmari neužsukame, kadangi jau beveik vakarėja. Judame link Kefalos miesto. Pakeliui vis sustojame apsižvalgyti. Kastri sala.
"Kastri" Salelė

Kefalos miestas beveik visas matosi pakilus į šalia jo esantį kalną.
Kefalos miestas

Trumpai padvejoję - nusprendžiame miestelį palikti ramybėje. Važiuojame link kito salos krašto - "bangų pliažo". Taip, ši vieta man iškart patiko!
Wave beatch Kos

Matydamas tokią vietą, prisimenu "Eurotripus" su draugais. Ši vieta puikiai tiktų palapinei, naktiniam pasisėdėjimui skaičiuojant žvaigždes ir tuščias alaus skardines.

Yra ir dušas. Vanduo bėga šiltas.

Vieta, rodos, nepaliesta žmogaus.
Wave beatch Kos

Be automobilio vargu ar įmanoma būtu čia atvykti.

Vien ši vieta, bent jau man asmeniškai, "atpirko" automobilio nuomą.

Maudomės, grožimės, supamės ant bangų. Saulutė pamažu krenta į horizontą. Reikia judėti link viešbučio. Automobiliukas klusniai laukia mūsų, stebėdamas saulėlydį. Pultelis vis dar veikia.
Wave beatch Kos

Keliu juda ir kiti eismo dalyviai.
Eismo dalyviai

Pakeliui į viešbutį užsukame į "Paradise beach" paplūdimį.
Paradise beach Kos

Smagi vieta ieškantiems šurmulio. Tiesa, dabar saulutė jau netoli horizonto, todėl paplūdimyje ramybė.

Užsimerkus galima "išgirsti" kaip šūkauja vaikai, bumpsi kamuoliai, šnypščia alaus skardinės, vandenyje tekši bėgančios basos kojos, birzgia vandens motociklai.

Pakeliui užpilame automobiliukui kuro, grįžtame į viešbutį. Vėliau paskaičiavau mūsų "Opeliuko" kuro sąnaudas. Variklio tūris 1.2 litro, tingus, tačiau rajus - šimtui kilometrų automobiliukas "sriaubė" beveik 12 litrų benzino.
Likusias porą dienų leidžiame nerūpestingai: maistas - jūra - alus - miegas - baseinas - ..
Prie jūros

Smagu.
Jūroje

Vakarėja, rytoj jau būsime namie.
Jūra

Šiek tiek gaila išvažiuoti. Čia smagu.
Saulėlydis

Tačiau tuo pačiu jau viskas pabodo. Nuolatinis valgymas, alaus plempimas, tuštuma galvoje. Pabandžiau įsivaizduoti - "o jei dar kelias dienas". Ne, pakaks. Taip ir į kempiniuką galima pavirsti.
Keliaujame namo. Pusryčiai, taksi, oro uostas. Kos'o oro uostas absoliučiai nepritaikytas esamam krūviui.
Kos oro uostas

Žmonės grūdasi, labai karšta, kvėpuoti nėra kuo, vaikai zyzia.

Lėktuvai vėluoja pakilti - tiesiog nepakanka pakilimo takų. Vėluojame apie 45 min. Labai nesmagu tiek laiko lindėti perkaitusioje "silkių statinėje". Galų-gale kylame.
Kylame

Akimis nulydime viešbučių "būrelį", kur ir buvome apsistoję.
Viešbučių kompleksas iš paukščio skrydžio

Po trijų valandų mes namie.